مدیریت کسب و کار
حمید صادقی؛ سید عبدا... امین موسوی؛ احمد راه چمنی
چکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد (لایهها) چارچوبی برای بکارگیری هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، از نوع توصیفی و تحلیل مضمون میباشد. برای گردآوری اطلاعات از روش دلفی فازی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 12 نفر از استادان و متخصصان ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر شناسایی ابعاد (لایهها) چارچوبی برای بکارگیری هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، از نوع توصیفی و تحلیل مضمون میباشد. برای گردآوری اطلاعات از روش دلفی فازی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 12 نفر از استادان و متخصصان حوزة ارتباط با صنعت به روش دردسترس انتخاب و مصاحبه با آنها انجام شد. با توجه به تحلیلی که از روش تحلیل مضمون جهت شناسایی لایههای بکارگیری هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت به اجرا در آمده است، 7 بعد و 57 شاخص شناسایی و تأیید شده است. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارMAXQDA 2018، انجام گرفت. نتایج نشان داد که ابعاد بکارگیری هوشمندی کسب و کار جهت بهبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت شامل لایه اول/آماده سازی محیط، لایه دوم/جمع آوری دادهها، لایه سوم/ ETL) ( استخراج انتقال بارگذاری دادهها، لایه چهارم/ انباره سازی دادهها، لایه پنجم/ (UI) واسط کاربر، مدیریت فراداده و مدیریت تغییر میباشد.